Thursday, December 8, 2011

me better, u loser

ewah tajuk. eheh skrg ni boss takde jadi ofis ni saye yg punye. walaupun kamera cctv betul2 mengadap aku tapi ape salahnye, taip2 ni nampak macam buat keje la ye dok. kehkeh. bukan curi tulang ye, tapi memang takde ape nak buat! dengan tidak sengaja  teringat pulak blog yang dah lama kena tinggal nih. heheh.

ok back to our topic up there, korang penah tak jumpa orang yang semua benda pun die nak menang? contohnya kalau korang kata, "aku baru beli myvi lagi best kaler hot pink!" dengan perasaan riang, orang tu akan balas "oye? bulan depan aku beli myvi superpower, lebih best lagi kot". haha mungkin conversation ni takkan wujud unless perodua buat brand myvi superpower in the future.




kalo becakap dengan orang2 camtu besenye terus hilang mood nak cerita pasal apa2 pun kan. statement kita akan dibalas dengan benda yang nak buat kita down. motipp orang tu slalu nak buat perangai camtuh. bagi aku la, orang camni sebenanye kurang kasih sayang dan jeles bila orang lain happy. bila kena attack ngan orang camtuh, senang je. tak perlu rasa terganggu dengan kata2 dia dan tak perlu balas balik nak kasi macam diri kita pun lebih hebat. mengaku je la yang dia memang better. sebab nanti mesti dia akan rase bersalah buat kita camtu. tapi taktau la kalo jenis hati kering kan. continuing the previous conversation, balas je "erm ooo myvi superpower tu? gile best la kau, tapi takpe la aku pun bukannya hebat sangat so cukup la pakai kereta yg standard aku je kan" sambil tersenyum manis. setuju tak? heheh.

'orang macam tu' yang aku maksudkan tu mungkin aku sendiri ataupun korang jugak. kadang2 kita pun tak perasan kan. oleh yang sedemikian elakkanlah berperangai sebegitu kerana perkara tersebut boleh mendorong kepada perasaan menyampah terhadap diri kita. oh sedihnya~ so instead of being jelous of others, banyakkan bersyukur dengan apa yang kita ada. berperangai seperti 'aku better kau loser' tidak akan menjadikan diri anda lebih hebat. sekian, terima kasih daun keladi lain kali jumpa lagi :P

3 comments:

  1. ini semua perangai mase kecik bawak ke beso.. sape ade pensil kaler paling beso, sape pakai baju canggih, sape pakai kasut palas jazz.. hahahhaa~ budak2 kan cik shimot.. biaselah tu.. kalau org tue die lawan beg birkin... ;P

    ReplyDelete
  2. x leh blah myvi superpower..hahaha(gelak loser)

    ReplyDelete
  3. super duper like!!!~ :P
    troskan menulis tyme opis hour..hahaha

    ReplyDelete