Saturday, August 21, 2010

Did We Ever Realize That?

Hari ni rasa macam nak bincang sesuatu yang berat kat blog ni. Hehe. Cukup la aku dok merapu je selama ni kan. Ye la, hidup ni kan kena balance, merapu sangat pun tak boleh, kalau serius sangat pun susah. Hurm.. jadi kali ni aku nak share dengan korang satu benda yang lately, selalu aku fikirkan. Bukan ape, sebenarnye hari tu balik kampung, balik dari bazar dengan abang aku dalam kereta, kitorang terdengar lagu Lady Gaga 'Alejandro'. Memang sedap lagu tu, tapi aku tak pernah dengar betul-betul pun sebab aku memang dah lama meluat dengan Lady Gaga nih. Lepas tu bermulalah satu conversation tentang topik yang sangat menarik antare kami. Abang aku kate something pasal kaitan antara Lady Gaga dengan Illuminati dan Freemason, yang satu bende pun aku tak faham. 

Jadi aku pun curious la untuk further investigate pasal benda ni kat internet, beserta galakan abang aku untuk baca dan faham benda-benda tu semua. Nasib baik la aku memang tak suka kat Lady Gaga ni. Sebab apa saja yang perempuan ni buat, sememangnya bertujuan untuk menyesatkan kita, paling kronik untuk yang beragama Islam. Lagu, video klip, cara berpakaian, semuanya ada maksudnya yang tersendiri, dan sememangnya dia ni seorang 'Illuminati Puppet'. Dan bukan Lady Gaga sorang je, banyak lagi artis-artis Hollywood yang turut sama disyaki menjadi puppet seperti Lady Gaga contohnya Beyonce,  Rihanna, Jay-Z dan Black Eyed Peace, yang banyak membawa unsur Freemason atau Illuminati.




Ape pulak Illuminati ni? Aku pun takde la pandai sangat nak bagitau benda ni secara detail, tapi yang pasti, Illuminati atau Freemason ni sebenarnya satu gerakan 'secret society' yang dah wujud sejak sekian lama. Selalunya diorang akan tonjolkan simbol-simbol tertentu macam piramid bermata satu yang bermaksud 'all seing eye', checkered floor, sacred heart dan macam-macam lagi la. Semua simbol ni ada kisah yang tersendiri dalam fahaman diorang yang sesat ni. Ape yang aku faham, diorang ni macam banyak kepada memuja-muja Dajjal Laknatullah.. Na'uzubillah.. Kalau nak tau secara detail, korang kena la buat research sendiri. Sekarang ni pun nampaknya 'secret society' dah tak secret lagi, sebab gerakan diorang ni semakin meluas dan berleluasa. Masa juara lagu yang latest kat TV3 hari tu pun, ada desas desus yang cakap pasal pengaruh Illuminati dalam performance artis-artis kat situ, tapi tak pasti sama ada dirancang ataupun kebetulan.

Paling merisaukan, sebenarnya unsur-unsur ni diterapkan dalam pemikiran dan cara hidup kita secara halus, kita tak sedar pun. Sebab kita hidup zaman sekarang ni, tak lari dari dunia hiburan. Unsur-unsur ni pulak selalunya diorang masukkan dalam lagu, filem, video klip, macam-macam lagi la, melalui 'mass media'. Ye la hari-hari kita dengar lagu, tengok tv, bukak internet.. diorang gunakan semua peluang ni sedikit demi sedikit. Macam mane pulak tu? Hurm macam ni la contohnya. Kita dengar lagu, yang satu benda pun kita tak faham maksudnya. Tapi sebab lagu tu irama die sedap didengar, kite belasah je la. Lagu je kan. Lama-lama, kita pun hafal lagu tu, sedangkan kita tak tau yang lirik-lirik lagu macam tu la yang ada  banyak maksud tersirat yang boleh menyesatkan kita. Melalui simbol-simbol die, yang diorang taruk kat video klip dan filem, dah jadi satu kebiasaan pulak untuk mata kita. Dan lama-lama, kita pun terikut-ikut. Bukan ke kita secara tak sedar, dah tergolong dalam golongan tu? Berdoa la supaya kita tak disesatkan oleh diorang ni..

Di akhir zaman ni, sememangnya akan ramai manusia yang tersesat dan terpedaya dengan tipu helah Dajjal Laknatullah. Kita seorang Islam, tapi mudahnya kita terpedaya dengan pengaruh kafir. Jadi, sangat penting untuk kita mendalami agama kita dan mempraktikkan agama kita dengan betul, supaya kita ada pendirian yang kukuh dan susah untuk kita disesatkan oleh iblis, mahupun manusia tu sendiri. Sememangnya aku pun sangat lemah dalam hal ni, jadi sama-sama la kita betulkan diri kita, supaya kita sentiasa berada di jalan yang diredhai Allah. Jangan la kita leka dengan keseronokan dunia sampai terlupa yang kehidupan akhirat itulah yang kekal..

Kat sini, aku nak share beberapa link yang menarik untuk rujukan korang. Tapi ye la kalau baca info kat website ni, kita kena sentiasa berhati-hati dan fikirkan secara rasional..

www.vigilantcitizen.com
(kalau nak tau secara mendalam pasal illuminati wutsoever)

http://azzariyat.com/
(highly suggested, banyak pendapat berguna pasal agama)

http://beautifulnara.com/illuminati-dan-freemason-dalam-video-klip-lady-gaga/
(detail pasal video kelip lady gaga)











2 comments:

  1. Betul la ape yg ko ckp tu..
    Byk sgt anasir2 ni dlm hidup org Islam skrg..
    Yg riso nya pada org2 yg cetek ilmu agama, takot mrk main bedal je semua..
    Penerapan nilai2 Islam dan pemahaman yg maksimum mampu menangkis anasir2 ini dan dapat menjauhkan kita dari fitnah Dajjal Laknatullah..
    Btw, Good posting...~~~

    ReplyDelete
  2. Ya Allah tunjukkan kami jalan yg lurus. Amiin~

    ReplyDelete