Wednesday, August 25, 2010

Selagi Bukan Esok

"Bukannye esok pun kene hantar assignment tu kan? Takpe relaks la dulu", kate Siti pada kawannye Noni yang tengah sibuk menyiapkan assignment. 

"Lambat lagi test, nanti sehari sebelum pun sempat study. Masuk Chapter 1 je pun", kate Abu kepade Ali yang baru je rase macam nak selak buku baca Chapter 1 untuk test minggu depan.

"Baru bulan Rejab, takpela bulan Syaaban nanti pun sempat lagi nak ganti puasa", Rosnah berkate pada dirinya selepas menyelak kalendar yang tergantung di dinding.

Selagi bukan esok, kite takde hati nak buat sesuatu perkara tu, sebab kita tau ada banyak masa lagi. Enjoy dulu beb! Tapi takpe la benda-benda macam kat atas tadi tu, kita tau yang due date dia lambat lagi. Erm, cemana pulak dengan due date mati kite ek? Kita tak tau pun bila, dan mungkin... esok? Jadi, jom la kite jalani hidup ni seperti kita akan mati esok, siapkan la semua tanggungjawab kita tanpa menangguh lagi. Orang yang tulis blog ni pun, memang perangai die pun suka tangguh kerja, tapi rasanya tak salah kalau kita share sesuatu benda yang betul, kan. Sama-sama kita berubah jadi lebih baik.

No comments:

Post a Comment